Naar boven

Veel gestelde vragen

VERZEND EN RETOUR

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar ik heb te weinig artikelen ontvangen.
Stuur een e-mail naar de klantenservice unicef@charitygifts.eu onder vermelding van je ordernummer en het verzoek tot het toesturen van de ontbrekende artikelen. We zullen het zo snel mogelijk in orde maken.

Ik heb een artikel ontvangen dat kapot is, kan ik een nieuwe ontvangen?
Dat kan. Stuur een e-mail naar de klantenservice unicef@charitygifts.eu onder vermelding van je ordernummer en welk artikel kapot is. In de meeste gevallen kan je het kapotte artikel gratis naar ons terugsturen en ontvang je zo snel mogelijk een nieuwe. 

Als ik UNICEF-producten in mijn winkel ga verkopen, moet ik dan ook nog verzendkosten betalen?
Ja. Het beste is om contact op te nemen met Charitygifts B.V. voor de mogelijkheden en besteleenheden. Indien je kleine aantallen wilt bestellen, kan dit uiteraard via de shop. Je betaalt dan wel de consumentenprijs, de afdracht zoals weergegeven gaat rechtstreeks naar UNICEF. Voor grote aantallen of andere product verkoopwensen, kun je contact opnemen met Charitygifts B.V. door een email te sturen aan: unicef@charitygifts.eu.

Wat is de levertijd van artikelen die ik bij jullie bestel?
De levertijd bij de betaalmethoden iDeal, Mastercard en Visa bedraagt 2-3 werkdagen, bij Bankoverboeking 5 werkdagen en bij éénmalige machtiging 12 werkdagen. Indien je na de genoemde termijnen je bestelling nog niet hebt ontvangen, kan je contact opnemen met de klantenservice door een e-mail te sturen aan unicef@charitygifts.eu

Kan mijn bestelling ook in het buitenland worden bezorgd?
Ja, we leveren aan allen adressen binnen Nederland en België. 

Wat zijn de verzendkosten?
Op basis van de omvang van je bestelling, wordt het tarief en de verzendmethode automatisch bepaald. Hieronder vind je de tarieven, hierin zijn zowel de verzendkosten als de kosten voor verpakking, afhandeling, administratie e.d. opgenomen.

Nederland:  € 5,95 (busstuk)
                   € 7,95 (belstuk)

Buitenland: € 12,95 (bus- en belstuk)

Kan ik mijn afleveradres nog wijzigen nadat ik de bestelling volledig heb afgerond?
Dit is in principe niet mogelijk aangezien de kans groot is dat je bestelling al is verstuurd of klaargezet voor verzending. Mocht het noodzakelijk zijn dan kun je het beste zo snel mogelijk je verzoek sturen aan de klantenservice, via unicef@charitygifts.eu. Zij zullen vervolgens beoordelen of het nog mogelijk is om het afleveradres te wijzigen.


BESTELPROCEDURE

Kan ik ook telefonisch of per e-mail UNICEF-producten bestellen?
Nee helaas, je kunt de UNICEF-producten alleen via de UNICEF giftshop bestellen. Wij kunnen in verband met onze voorraadsystemen en automatische verwerking van de bestellingen geen bestellingen buiten het webshop-systeem aannemen.

Krijg ik ook nog een bevestiging van mijn bestelling per mail?
Na afronding van je betaling, volgt de bevestiging in het scherm van de shop. Per e-mail ontvang je vervolgens ter bevestiging de factuur, welke reeds betaald is tenzij je gekozen hebt voor de betaalmethode "bankoverschrijving". Mocht je deze e-mail met factuur niet hebben ontvangen en zeker willen zijn of je bestelling is binnengekomen, stuur dan een e-mail naar de klantenservice: unicef@charitygifts.eu met je verzoek voor de bevestiging. Zodra je bestelling wordt verstuurd, krijg je ook hiervan een bericht per email.

Kan ik nog iets aan mijn bestelling toevoegen nadat ik mijn bestelling volledig heb afgerond?
Dit is in principe niet mogelijk aangezien de kans groot is dat je bestelling al is verstuurd of klaargezet voor verzending. Mocht het noodzakelijk zijn dan kun je het beste zo snel mogelijk je verzoek e-mailen naar de klantenservice via unicef@charitygifts.eu. Zij zullen vervolgens beoordelen of het nog mogelijk is om je bestelling te wijzigen.

Ik heb per ongeluk een dubbele bestelling geplaatst, wat moet ik nu doen?
Als je het idee hebt dat je per ongeluk een dubbele bestelling hebt geplaatst, dan kun je het beste zo snel mogelijk je verzoek mailen naar de klantenservice via unicef@charitygifts.eu. De klantenservice zal vervolgens controleren of dit echt het geval is, en indien nodig en mogelijk, een tweede bestelling annuleren.


BETAALMOGELIJKHEDEN

Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Op de Unicefgiftshop kan je een keuze maken uit de volgende betaalmethodes:
- iDEAL: betalen via internetbankieren bij je eigen bank (ING, ABN AMRO, Rabobank, Triodosbank, Van Lanschot Bankiers, Regio Bank, ASN Bank, Friesland Bank of SNS Bank)
- Mastercard of Visa: betaling gaat middels creditcard. (* Verified by Visa of MasterCard SecureCode)

Op het moment dat je op je scherm de mededeling ziet dat wij je bestelling hebben ontvangen, zal deze verwerkt worden. Je bestelling zal binnen de aangegeven levertijd bezorgd worden, we doen ons uiterste best om de goederen dezelfde te verzenden.  Hier kan echter van afgeweken worden wanneer de betaalprocedure niet succesvol is afgerond en/of de bestelde artikelen nog niet, niet meer of tijdelijk niet op voorraad zijn. Heb je vragen over de status van je bestelling, neem dan contact met ons op. 

LEVERTIJD

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij streven ernaar om alle succesvolle bestellingen die we op maandag t/m vrijdag voor 12.00 uur binnen hebben dezelfde dag nog te verzenden. We zijn echter wel afhankelijk van de dienst van onze TNT & DHL, daarom communiceren we een levertijd van 1-3 werkdragen. We leveren op alle woonadressen binnen Nederland en België. Indien je na de genoemde termijnen je bestelling niet hebt ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice via unicef@charitygifts.eu

DONATIES

De donatie is afhankelijk van de prijs en verschilt dan ook per product. De donatie per product is 45% van de consumentenverkoopprijs exclusief BTW. Om bijvoorbeeld een kind levenslang te beschermen tegen mazelen, zijn 2 vaccins nodig.


OVERIG

Het bedrag in mijn winkelmandje rechtsboven komt niet overeen met het totaal bedrag?
Dat klopt. Het bedrag wat rechts bovenin wordt gecommuniceerd is de totale waarde van de bestelde producten, dit is exclusief mogelijke verzend- & handlingkosten. 

Hoe worden de Unicef producten geproduceerd?
Alle producten op deze shop worden met grote zorg geproduceerd in samenwerking met diverse fabrikanten in Nederland en het Verre Oosten. Bij de productie in het Verre Oosten vindt geen kinderarbeid plaats en er is sprake van een eerlijk beloningssysteem; kortom volgens de bekende SA 8000 normering. Producties worden gecontroleerd door SGS (organisatie die zorgt voor de certificering) en voldoen aan alle Europese voorschriften en richtlijnen zoals low cadmium, led-free, azo-free ed. De productie heeft geen nadelige gevolgen voor het milieu.

Wie is Charity Gifts B.V.?
Charity Gifts is de officiële partner van UNICEF die deze webshop beheert. Wil je meer over deze organisatie weten? Dan verwijzen we je graag door naar www.charitygifts.eu